2018-12-18

Ochrona danych osobowych

Drogi Użytkowniku
 
Administratorem Twoich danych osobowych jest Archiwum Państwowe w Przemyślu z siedzibą przy ul. Lelewela 4, 37-700 Przemyśl, tel. (16) 670 35 38.
 
Archiwum gromadzi dane osobowe Użytkowników w zakresie niezbędnym do zrealizowania zleconych usług archiwalnych lub wydania uwierzytelnionych kopii dokumentów, dlatego też ich podanie przez Użytkownika jest obowiązkowe.
 
Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Użytkowników jest realizacja obowiązku prawnego nałożonego na Archiwum, przepisami Ustawy z dnia 14 lipca 1983 roku o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz w zarządzeniach Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych.
 
Archiwum nie przekazuje danych osobowych Użytkowników innym podmiotom. Czas ich przechowywania natomiast jest uzależniony od tzw. kategorii archiwalnej akt sprawy, która określa, ile lat Archiwum musi przechowywać dokumentację każdej sprawy, w tym również dane osobowe.
 
Dane osobowe Użytkownika nie są automatycznie przetwarzane w celu wydania dotyczącej go decyzji, ani nie są wykorzystywane do profilowania.
 
W związku z przetwarzaniem danych osobowych przez Archiwum Użytkownikowi przysługuje prawo do:
  • dostępu do jego danych osobowych, informacji o tym jakie ich kategorie są przetwarzane (np. imię, nazwisko, adres zamieszkania) oraz uzyskania informacji dotyczących ich przetwarzania;
  • sprostowania błędnych i uzupełnienia niekompletnych danych osobowych;
  • ograniczenia (wstrzymania) przetwarzania danych osobowych, w razie stwierdzenia ich nieprawidłowości, na czas niezbędny Archiwum do sprawdzenia ich poprawności lub stwierdzenia, że Archiwum pozyskało dane użytkownika niezgodnie z prawem;
  • wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych – w razie stwierdzenia, że przetwarzanie danych osobowych Użytkownika przez Archiwum narusza przepisy rozporządzenia unijnego o ochronie danych osobowych
W razie pytań dotyczących przetwarzania Twoich danych osobowych w Archiwum, skontaktuj się z Inspektorem Ochrony Danych: Ewa Gawron, tel. (16) 670 35 38, e-mail: merit.inspektor.rodo@gmail.com

Przeczytaj, jak przetwarzamy Twoje dane

Tożsamość administratora

Administratorem danych jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27.

Dane kontaktowe administratora

Z administratorem można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, formularz kontaktowy pod adresem https://www.gov.pl/cyfryzacja/kontakt, lub pisemnie na adres siedziby administratora.

Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych

Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.

Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania

Pani / Pana dane będą przetwarzane w celu realizacji obowiązku prawnego o którym mowa w art. 9 ust. 4 pkt 3) oraz art. 9 ust. 4 a ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.

Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych

Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie administratora tj. Centralnemu Ośrodkowi Informatyki.

Okres przechowywania danych

Dane będą przetwarzane przez okres niezbędny do utrzymania Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej.

Prawa podmiotów danych

Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej.

Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego

Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w państwie członkowskim Pani / Pana zwykłego pobytu, miejsca pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia.
Biuro Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO)
Adres: Stawki 2, 00-193 Warszawa
Telefon: 22 860 70 86

Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych

Podanie przez Panią/Pana danych osobowych niezbędne, do stworzenia stron Biuletynu Informacji Publicznej, o których mowa w ust. 2, oraz przetwarzania informacji publicznych, w tym ich przeszukiwania według kryteriów przedmiotowych i podmiotowych.




Zapoznałem się